Valutecs ledning arbetar kontinuerligt till att skapa ett hållbart arbetsklimat genom att:
- Behandla alla lika och ha nolltolerans mot särbehandling.
- Vara lyhörd och lyssna på medarbetarna.
- Uppmuntra alla medarbetare att komma med förbättringsidéer och nya lösningar.
- Vara noga med information för att minska stress och undvika utanförskap.
- Ge regelbunden feedback.
- Skapa balans mellan jobb och fritid.
- Se till att alla har tillgång till rätt verktyg för att utföra sina arbetsuppgifter.
- Ordna sociala aktiviteter för bättre sammanhållning.
- Uppmuntra till vidareutbildning.
- Se till att alla medarbetare känner sig delaktiga.
- Uppmuntra fysisk aktivitet genom att bland annat erbjuda gymkort till alla medarbetare.
- Möjlighet att jobba hemifrån.
Med utgångspunkt från Valutecs kärnvärden förväntas du som medarbetare bidra till ett hållbart arbetsklimat genom:
Utveckling:
- Jag är öppen för nya idéer och lösningar och bedömer dessa likvärdigt, oavsett vem de kommer ifrån.
- Jag letar aktivt efter möjligheter till vidareutbildning och deltar vid minst en utbildningsaktivitet årligen
- Jag deltar vid minst en driftsättning vart tredje år.
- Jag lyssnar aktivt och uppskattar råd från mina kollegor.
- Jag håller mig uppdaterad genom att aktivt delta i samtal och diskussioner med samtliga på kontoret.
- Jag är lyhörd och lyssnar på kollegor, kunder, leverantörer och branschnytt.
Expertis:
- Jag delger bra lösningar och arbetssätt till alla mina kollegor
- Jag hjälper mina kollegor och tar själv emot hjälp.
- Jag är konkret och generös med återkoppling och beröm.
- Jag förklarar ”varför” och ger konstruktiv feedback till kollegor, kunder och leverantörer.
Engagemang:
- Jag är en bra kompis och visar intresse för mina kollegor. Hur mår du? Hur går det?
- Om jag har möjlighet hjälper och avlastar jag mina kollegor.
- Jag respekterar mina kollegors åsikter och arbetsuppgifter.
- Jag ger alltid feedback på idéer som jag får av mina kollegor.
- Jag ger positiv feedback i vardagen. Gör någon glad så jobbar den bättre.
Pålitlighet:
- Jag pratar med mina kollegor, inte om mina kollegor.
- Jag är förberedd och kommer i tid till möten.
- Jag svarar på mail.
- Jag gör det jag har sagt i utlovad tid.
- Jag är transparent kring ”problem” och meddelar direkt om saker inte går enligt plan.
- Jag respekterar mina kollegor, kunder och leverantörer.
- Jag har belägg för det jag säger och håller mig till fakta.